Porządek obrad
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołów Nr II/24 oraz III/24 z poprzednich sesji.
4.
Informacja Prezydenta Miasta Chełm o działaniach podejmowanych przez Prezydenta Miasta od sesji w dniu 28 maja 2024 r.
5.
Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Chełm o działaniach podejmowanych przez Radę od sesji w dniu 28 maja 2024 r.
6.
Raport o stanie Miasta Chełm za 2023 rok:
a)
przedstawienie przez Prezydenta Miasta Chełm;
d)
głosy mieszkańców miasta;
e)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Chełm wotum zaufania (Druk Nr 22).
7.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejskiego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Chełmie za rok 2023 (Druk nr 20).
8.
Podjęcie uchwały w sprawie oceny sytuacji ekonomiczno - finansowej Miejskiego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Chełmie (Druk nr 19).
9.
Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Chełm wraz ze sprawozdaniem finansowym oraz z informacją o stanie mienia komunalnego za 2023 rok:
a)
prezentacja przez Prezydenta Miasta;
b)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2023 rok;
c)
opinie stałych Komisji Rady w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2023 rok;
d)
podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Chełm za 2023 rok (Druk Nr 27);
e)
przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej RM w sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Chełm;
f)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej do wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Prezydentowi Miasta Chełm;
g)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Chełm z tytułu wykonania budżetu za 2023 rok (Druk Nr 21).
10.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian wieloletniej prognozy finansowej miasta Chełm (Druk Nr 28).
11.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu miasta Chełm na rok 2024 (Druk Nr 29).
12.
Sprawozdanie z działań podejmowanych na terenie nadzoru wodnego w Chełmie, na obszarze Miasta Chełm za rok 2023.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie delegowania radnych Rady Miasta Chełm do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Chełm (Druk Nr 25).
14.
Informacja z realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Chełmie na lata 2022 – 2025 za rok 2023.
15.
Sprawozdanie z realizacji Programu Wspierania Rodziny i Rozwoju Pieczy Zastępczej Miasta Chełm na lata 2023 - 2025 za 2023 rok.
16.
Sprawozdanie z realizacji „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Miasta Chełm na lata 2020-2023 z perspektywą na lata następne” za lata 2022 – 2023.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej z budżetu Miasta Chełm na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie Miasta Chełm (Druk nr 26).
18.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych (Druk nr 30).
19.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia dokumentu pn.: „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Chełm na lata 2023-2038” (Druk nr 24).
20.
Informacja z wykonania planu finansowego rachunku dochodów wydzielonego dla środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 za 2023 rok.
21.
Informacja z wykonania planu finansowego rachunku dochodów wydzielonego dla środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych za 2023 rok.
22.
Informacja z wykonania planu finansowego rachunku dochodów wydzielonego dla środków Funduszu Pomocy na rzecz pomocy Ukrainie za 2023 rok.
23.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Chełm (Druk nr 23).
24.
Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.